q a r o r i
Mamlakatda aholi sogʻligʻini saqlash va yaxshilashni taʼminlaydigan samarali sogʻliqni saqlash tizimini yaratish, sogʻlom avlodni tarbiyalash uchun zarur shart-sharoitlarni shakllantirish davlat siyosatining ustuvor yoʻnalishi hisoblanadi.
Tibbiyot sohasida amalga oshirilayotgan keng koʻlamli islohotlar doirasida bosqichma-bosqich milliy tibbiy taʼlimni modernizatsiyalash, mazkur sohaga xalqaro taʼlim standartlari va ilgʻor axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini tatbiq etish, aholi sogʻligʻini saqlashning dolzarb muammolari yuzasidan ilmiy tadqiqotlarni oʻtkazish boʻyicha kompleks chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda.
Shu bilan birga, harbiy tibbiyot tizimida yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlashga toʻsqinlik qilayotgan bir qancha muammolar saqlanib qolmoqda. Xususan:
birinchidan, harbiy tibbiyot mutaxassislarining uzluksiz kasbiy tayyorgarligini taʼminlash, ularning malakasini oshirish, koʻnikmalarini zamonaviy talablarga moslashtirishning amaliy tizimi joriy qilinmagan;
ikkinchidan, oʻquv jarayonida innovatsion ishlanmalar va texnologiyalardan foydalanishning past darajada ekanligi oqibatida harbiy-tibbiy kadrlarni tayyorlash hamda harbiy xizmatchilar va ularning oila aʼzolariga samarali tibbiy yordam koʻrsatilishini tashkil etish tizimiga zamonaviy usul va yondashuvlarni tatbiq qilish imkoni mavjud emas;
uchinchidan, favqulodda holatlar (vaziyatlar) oqibatlarini bartaraf etishda ishtirok etadigan va ushbu yoʻnalishda tashkiliy-profilaktika ishlarni olib boradigan yuqori malakali harbiy tibbiyot mutaxassislarini tayyorlashga alohida eʼtibor qaratish talab etilmoqda.
Yuqori malakali ofitser kadrlar tayyorlash tizimini sifat jihatidan yangi bosqichga koʻtarish, ular uchun uzluksiz, bosqichma-bosqich va maqsadli oʻqitish tizimini yaratish hamda harbiy-tibbiy sohada taʼlim, fan va amaliyot uygʻunligini taʼminlash maqsadida:
1. Toshkent tibbiyot akademiyasi huzuridagi Harbiy-tibbiyot fakulteti negizida Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligining yuridik shaxs maqomiga ega boʻlgan Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy tibbiyot akademiyasi (keyingi oʻrinlarda − Akademiya) tashkil etilsin.
2. Quyidagilar Akademiyaning asosiy vazifalari etib belgilansin:
Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari tarkibiga kiruvchi vazirliklar va idoralar uchun harbiy tibbiyot sohasida zamonaviy talablarga javob beradigan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish;
tibbiyot sohasida tor mutaxassislarni, ilmiy-pedagogik kadrlarni hamda zaxira va rezervdagi tibbiyot xizmati ofitserlarini tayyorlash;
taʼlim jarayoniga xalqaro taʼlim standartlariga asoslangan ilgʻor pedagogik va innovatsion tibbiyot texnologiyalari, zamonaviy oʻquv dasturlari va oʻquv-uslubiy yondashuvlarni keng joriy etish;
harbiy tibbiyot amaliyotida mavjud muammolarning yechimiga qaratilgan fundamental, amaliy va innovatsion ilmiy-tadqiqot ishlarini amalga oshirish;
milliy va xorijiy yetakchi oliy, oliy harbiy taʼlim hamda ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan oʻzaro hamkorlikda taʼlim jarayonini rivojlantirish, sogʻliqni saqlash sohasida ilmiy tadqiqotlarni oʻtkazish;
taʼlim oluvchilarni insonparvarlik va yuksak maʼnaviy gʻoyalar asosida, vatanparvarlik ruhida tarbiyalash.
3. Belgilansinki, Akademiya:
davlat oliy harbiy taʼlim muassasasi hisoblanadi;
Toshkent tibbiyot akademiyasi huzuridagi Harbiy-tibbiyot fakultetining barcha huquqlari, majburiyatlari va shartnomalari boʻyicha huquqiy vorisi hisoblanadi;
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri va davlat tilida nomi tushirilgan muhr, bank hisobvaragʻi va xorijiy valyutadagi bank hisobvaragʻi, shtamp va boshqa rekvizitlarga ega boʻladi.
4. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:
Akademiyada tahsil olish uchun 2021/2022 oʻquv yilidan boshlab nomzodlar Oʻzbekiston Respublikasi oliy tibbiy taʼlim muassasalari davolash fakultetlarining beshinchi bosqichini va tibbiy-profilaktika fakultetlarining toʻrtinchi bosqichini tamomlagan, oʻqish yakunlari boʻyicha eng yuqori natijalarni koʻrsatgan, oʻqishini Harbiy tibbiyot akademiyasida davom ettirish va kelgusida kontrakt boʻyicha harbiy xizmatni oʻtash istagini bildirgan, shuningdek, sogʻligʻining holatiga koʻra harbiy xizmatga yaroqli boʻlgan talabalar orasidan Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi tomonidan tanlab olinadi;
Akademiyada kursantlarning majburiy ikki yillik oʻqishi ikki bosqichli harbiy tibbiyot oʻquv dasturi asosida: birinchi yil – bakalavriatda, ikkinchi yil – Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari uchun zarur boʻlgan mutaxassisliklar boʻyicha harbiy internaturada amalga oshiriladi;
Akademiyaning bakalavriat bosqichini tamomlagan kursantlarga dastlabki “tibbiy xizmat leytenanti” harbiy unvoni va “harbiy vrach” mutaxassisligini beradigan davlat namunasidagi diplom hamda harbiy internaturani tamomlagach, navbatdagi “tibbiy xizmat katta leytenanti” harbiy unvoni va tegishli mutaxassislik berilganligi toʻgʻrisida belgilangan namunadagi guvohnoma beriladi;
Akademiyaning harbiy tibbiyot oʻquv dasturi asosida taʼlim olgan bitiruvchilarning Oʻzbekiston Respublikasi oliy tibbiy taʼlim muassasalari davolash va tibbiy-profilaktika fakultetlaridagi oʻqishi Akademiyadagi oʻqishga tenglashtiriladi;
tibbiyot sohasidagi tor mutaxassisliklar boʻyicha tibbiyot kadrlari Akademiyaning klinik ordinatura va magistraturasida, ilmiy-pedagogik kadrlar esa uning doktoranturasida tayyorlanadi;
Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi Markaziy harbiy klinik gospitali Akademiyaning oʻquv va klinik bazasi, shuningdek, asosiy taʼminot markazi hisoblanadi.
5. Akademiyaga 2021/2022 oʻquv yilidan boshlab:
Oʻzbekiston Respublikasining boshqa tibbiy taʼlim muassasalarini bitirgan tibbiyot xodimlarini toʻlov-kontrakt asosida qayta tayyorlash va malakasini oshirishga;
hukumatlararo bitim va shartnomalar asosida xorijiy davlatlar uchun tibbiyot kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishga ruxsat etilsin.
6. Akademiya tuzilmasida yuridik shaxs maqomiga ega boʻlmagan Harbiy tibbiyot ilmiy-tadqiqot instituti tashkil etilsin va uning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin:
sanitariya-epidemiologik manbalarni, hodisalarni, omillarni va biologik xavfsizlik toʻgʻrisidagi qarashlarning shakllanishini ilmiy jihatdan oʻrganish, zamon talablariga javob beruvchi, biologik tahdidlarga tezkor javob qaytara oladigan samarali tizimni shakllantirish va rivojlantirish boʻyicha izlanishlar olib borish;
aholi va shaxsiy tarkibning biologik xavfsizligini taʼminlash sohasidagi ilmiy tadqiqotlarni olib borish, yuzaga kelishi mumkin boʻlgan tahdidlarni tahlil qilish va ularga qarshi ilmiy asoslangan majmuaviy tadbirlarni ishlab chiqish, biologik xavflarni nazorat qilish tizimini muvofiqlashtirish;
biologik xavfsizlik sohasida milliy kadrlarni tayyorlash va sohaga oid ilmiy tadqiqotlarning olib borilishida oʻquv-ilmiy markaz sifatida faoliyat yuritish;
ilmiy asoslangan ishlanmalarni yaratish va amaliyotga tatbiq etish maqsadida qoʻshinlarning tibbiy taʼminotini tashkil etish tajribasini va mavjud muammolarni oʻrganish.
7. Quyidagilar:
Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy tibbiyot akademiyasining tashkiliy-shtat tuzilmasi 1-ilovaga;
Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy tibbiyot akademiyasida oʻqitiladigan mutaxassisliklar (yoʻnalishlar) roʻyxati 2-ilovaga;
Tibbiyot sohasida harbiy kadrlarni tayyorlashning sifat jihatidan yangi tizimini tashkil etish boʻyicha “yoʻl xaritasi” 3-ilovaga;
Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy tibbiyot akademiyasi kontrakt boʻyicha harbiy xizmatchilarining egallab turgan lavozimlari boʻyicha asosiy harbiy unvonlari va tarif razryadlari roʻyxati 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Akademiyani tashkil etish uning tashkiliy-shtat tuzilmasiga asosan 40 ta kursant va 100 ta tinglovchi shtat birliklari Mudofaa vazirligiga qoʻshimcha, qolgan shtat birliklari esa – Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi qoʻshinlarining belgilangan cheklangan umumiy soni doirasida ajratilishi orqali amalga oshiriladi.
Oʻzbekiston Respublikasi mudofaa vaziriga, zarurat boʻlganda, Akademiyaning tashkiliy-shtat tuzilmasiga Mudofaa vazirligi qoʻshinlarining belgilangan cheklangan umumiy soni doirasida oʻzgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
8. Akademiya Toshkent shahri, Mirzo Ulugʻbek tumani, Ziyolilar koʻchasi, 4-uy manzili boʻyicha 83-son harbiy shaharcha hududida tekin foydalanish huquqi asosida joylashtirilsin.
9. Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi va Sogʻliqni saqlash vazirligi:
Toshkent tibbiyot akademiyasi huzuridagi Harbiy tibbiyot fakultetiga 2019-yilda oʻqishga kirgan kursantlarning tahsil olishini 2020/2021 oʻquv yilida amaldagi taʼlim dasturlari boʻyicha Toshkent tibbiyot akademiyasi va Akademiyaning bazalarida yakunlash choralarini koʻrsin;
Akademiyaning 2021-yil bitiruvchilari orasidan oʻqish yakuni boʻyicha eng yuqori koʻrsatkichlarga ega boʻlganlarga harbiy internaturada oʻqishni davom ettirishga ruxsat berilsin.
10. Oʻzbekiston Respublikasi mudofaa vaziriga, istisno tariqasida, Akademiyaning Harbiy tibbiyot ilmiy-tadqiqot instituti ofitserlar tarkibi lavozimlarini kontrakt boʻyicha harbiy xizmatni oʻtash istagini bildirgan tibbiyot sohasidagi yuqori malakali fuqaro mutaxassislar hisobidan butlashga, bunda ularni tibbiy koʻrikdan oʻtkazish natijalariga koʻra dastlabki va harbiy-kasbiy saralashni oʻtkazmay, shuningdek, harbiy xizmatda boʻlishning belgilangan yosh chegarasiga yetganligidan qatʼi nazar, kontrakt boʻyicha harbiy xizmatga olishga hamda katta ofitserlar tarkibi harbiy unvonlarini berishga ruxsat berilsin.
11. Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda Akademiya hamda Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va aloqa harbiy instituti huzurida yuridik shaxs maqomiga ega boʻlmagan ilmiy-tadqiqot faoliyatini rivojlantirish jamgʻarmalarini tashkil etishni nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga belgilangan tartibda kiritsin.
12. Belgilansinki:
a) Akademiyaning pedagogik faoliyat bilan shugʻullanuvchi rahbari, rahbar oʻrinbosarlari va professor-oʻqituvchilar tarkibiga hamda Harbiy tibbiyot ilmiy-tadqiqot institutining rahbari va ilmiy xodimlariga quyidagi miqdorda oylik ustama toʻlanadi:
bazaviy lavozim maoshining 50 foizi miqdorida – fuqaro tarkibidagi ishchilarga;
asosiy lavozim maoshining 100 foizi miqdorida – kontrakt boʻyicha harbiy xizmatchilarga;
b) Akademiya hamda Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va aloqa harbiy institutining bosh, yetakchi, katta va kichik ilmiy xodimlari lavozimlaridagi fuqaro xodimlari mehnatiga haq toʻlash qonunchilikda belgilangan byudjet mablagʻlari hisobiga fundamental, amaliy tadqiqotlar va innovatsion ishlarning ilmiy-texnika dasturlarini amalga oshirishda qatnashuvchi ilmiy-tadqiqot muassasalari ilmiy va rahbar xodimlarining bazaviy lavozim maoshlariga teng miqdorda amalga oshiriladi;
v) Akademiyada oʻquv va oʻquv-amaliy mashgʻulotlarni oʻtkazishga bevosita jalb qilinadigan respublikaning boshqa tibbiyot muassasalari mutaxassislariga pedagogik faoliyatning har bir akademik soati uchun Akademiya tomonidan Oʻzbekiston Respublikasida belgilangan bazaviy hisoblash miqdorining 10 foizi miqdorida qoʻshimcha haq toʻlanadi;
g) Akademiyaning taʼminoti Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti, Mudofaa vazirligining byudjetdan tashqari mablagʻlari va qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa mablagʻlar hisobiga amalga oshiriladi.
13. Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda 2021/2022 oʻquv yili boshlanguniga qadar:
Akademiyaga professor-oʻqituvchilar va ilmiy xodimlar tarkibining tanlovini oʻtkazsin hamda vakant lavozimlar, ularga qoʻyiladigan talablarni hisobga olgan holda, tegishli ixtisoslikdagi yuqori malakali mutaxassislar bilan belgilangan tartibda butlasin;
Akademiyaning oʻquv jarayoni va ilmiy-tadqiqot faoliyatiga, shu jumladan, shartnoma asosida, yetakchi milliy va xorijiy taʼlim va ilmiy-tadqiqot muassasalari, davlat boshqaruvi organlari, xoʻjalik birlashmalari va boshqa tashkilotlarning malakali mutaxassislari va ekspertlarini jalb etsin;
ilgʻor milliy va xorijiy oliy taʼlim, ixtisoslashtirilgan va ilmiy-amaliy markaz hamda ilmiy-tadqiqot institutlarining kadrlar salohiyati va moddiy-texnika bazasidan foydalangan holda Akademiyaning professor-oʻqituvchilar tarkibi va ilmiy xodimlarining kasbiy tayyorgarligini doimiy ravishda takomillashtirib borishni taʼminlasin.
Akademiya boshligʻiga taʼlim sohasida milliy va xalqaro oliy taʼlim hamda ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan belgilangan tartibda ikki tomonlama tegishli kelishuv va shartnomalar tuzish huquqi berilsin.
14. Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi:
ikki oy muddatda Akademiyaning infratuzilma obyektlari qurilishini jadallashtirish yuzasidan Hukumat qarori loyihasini;
uch oy muddatda Akademiyani zamonaviy oʻquv jihoz va buyumlari, laboratoriya qurilmalari va trenajyor komplekslari bilan taʼminlashni nazarda tutadigan Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy tibbiyot akademiyasining infratuzilmasi hamda oʻquv-moddiy bazasini yaratish va takomillashtirish boʻyicha kompleks dasturni ishlab chiqsin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
15. Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi hamda Moliya vazirligi mazkur qarorda nazarda tutilgan tadbirlarni amalga oshirish uchun Mudofaa vazirligiga 2021-yilda va kelgusi yillarda qoʻshimcha markazlashtirilgan kapital qoʻyilmalar limitlari va byudjet mablagʻlarini ajratsin.
16. Oʻzbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi Sogʻliqni saqlash vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
17. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi kotibi V.V.Maxmudov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi
Prezidenti Sh.MIRZIYOYEV
Toshkent shahri,
2020-yil 22-oktyabr
OʻzА